fredag 11 januari 2008

-7,2 kg på 3 månader!

Alltså, när jag tänker på hur bra det har gått med viktminskningen blir jag så himla stolt över mig själv! Visserligen skulle jag säker ha kunnat gå ner dubbelt så mycket om jag bara hade motionerat också, men man kan ju inte vara bäst på allt, eller hur :-). Imorgon ska jag som sagt unna mig nåt riktigt gott - jag tror att det får bli chips och dip, för det har jag varit jättesugen på hur länge som helst - och den 25:e ska jag också "fuska", för då är det dags för after work med jobbet.
Vi har hyrt in oss på Husaren och ska äta potatisgratäng och en massa annat gott. Senare på kvällen blir det antagligen karaeoke också (stavas det så?), och naturligtvis innebär det ju också alkohol i en eller annan form. Jag har redan fixat med barnvakt både fredag kväll och lördag förmiddag, så nu längtar jag ...
Det ska bli så himla kul!
Alla mina arbetskamrater är så himla bra på alla sätt och vis, och det är väl inte direkt någon som spottar i glaset när det är fest... Tyvärr förekommer det inte så mycket skandaler när vi träffas, men om det händer nåt riktigt roligt ska jag skriva och berätta om det.

Idag har jag haft min stegräknare på mig på jobbet, men trots att jag jobbade kl 7.15 till 17.00 blev det bara lite mer än 8000 steg. Det beror nog på att jag satt ganska mycket still i kassan... Men det är ju ändå kul att ha räknaren på sig och se hur mycket man går under en dag.
Nej, nu är klockan åtta och det är dags att natta min lilla prinsessa. Jag skriver mer imorgon! Hej så länge...

2 kommentarer:

batgirl sa...

Dom säger ju att det är lättare att hålla vikten om man går ner sakta. Hur som helst så är du jätteduktig som har "tagit tag" i din vikt.
Kram

Anonym sa...

Grattis till ditt fina minus!
Jättebra jobbat!