måndag 14 januari 2008

Glömde stegräknaren idag... :-(

En sån här fin stegräknare har jag, och den fick jag i julklapp av pojkvännens brorsa en julafton för 2 år sedan, och det är inte förrän nu jag har börjat använde den... Knäppt, va? Men idag glömde jag stegräknaren hemma, och det är så himla typiskt, för idag har jag gått så mycket att jag nästan har ont i benen...
Det började med att jag ville vara snäll och lånade ut bilen till pojkvännen igår (vi är särbos för tillfället och han jobbar i Jönköping och tågpendlar varje dag), så idag tog jag och Alva bussen till dagis och jobbet - trångt värre -, så efter att ha gått sträckan mellan dagis och jobbet plus sprungit omkring på jobbet i 7 timmar, orkade jag inte åka bussen hem, så vi tog en promenad. Det är ca 5 km och tog lite mindre än 1 timma. Jobbigt, men jag känner mig så STOLT över mig själv!

Mitt enda problem just nu är att jag är jättehungrig, klockan är bara tjugo över fem och jag har redan förbrukat mina 18 points... Det får bli clementiner och kiwi resten av kvällen...
Jag begränsar inte mig själv någonting när det gäller frukt, trots att det påstås att man kan gå upp i vikt om man äter t ex för många clementiner. Jag menar, allt som är 0 points äter jag hur mycket som helst av... Hur gör ni?

Inga kommentarer: