onsdag 9 januari 2008

Duoval?

Jag har inte varit och vägt mig hos VV på väldigt länge i och med att jag har butiksguiden nr 10 och en pointskalkylator hemma (och det klarar man sig ju väldigt långt på), men jag är ändå lite nyfiken på deras nya Duoval-idé. Kan man köra med den vissa dagar och den "gamla" metoden vissa, eller är det antingen eller som gäller? Det verkar som att vissa menar att man ska använda sig av duovalet de dagarna man är "extra" hungrig, men inte alltid - stämmer det? Listan nedanför hittade jag i ett forum, är det någon som kan bekräfta att den stämmer!? Please!

DuoVal Kolhydrater 4p

Potatis,
Pasta (alla sorter),
Ris (alla sorter), Risnudlar
Basmusli (utan frukt,nötter el tillsatt socker),
Fullkornsflingor, Branflakes,
Havregryn, Rågflingor,
Bröd (bakat på rågmjöl och hela korn utan frön, tex solrosfrön).

DuoVal Protein 3p
Baljväxter (tex ärtor,bönor,linser),
Cottage cheese max 4%,
Kvarg, max 1%,
Mjukost naturell max 4%,
Yoghurt & Filmjölk max 0,5%
Vit fisk (ej fet fisk) & Skaldjur
Tonfisk, i vatten
Kyckling & kalkon, inget skinn
Nöttkött magert (ej köttfärs)
Griskött magert
Lammkött magert
Magert pålägg (skinka, saltkött)
Quorn

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit då jag var ute o surfade runt.

Man ska alltså inte blanda de olika programmen o då menar jag att tex en dag räkna points på potatis som på gammalt vis o sen nästa dag köra som det nya.

Antingen så kan man räkna per portion tex 1 dl havregryn 2 p el så om man inte blir mätta på det så tar man valfri mängd o räknar 4 p.
Potatis räknas
1 st = 1p
2 st = 2 p
3 st = 3 p
4 st o fler = 4 p

Vet inte om det vart oklart men antingen points per portion el så räknar man duoval om man är extra hungrig.
Det är ju framför allt potatisen som det är annorlunda med.

Lycka till med viktväkteriet! :)

Anonym sa...

Haha jag bara måste få kommentera detta inlägg fast det är så längesen.

Jag skrev ju in mig i går hos VV och vi pratade då om detta duoval.Och jag frågade om det var ok att blande det med det gammla sättet.Och min konsulent hon sa att det var helt ok.
Och du kunde till och med köra flera duoval på en och samma dag.
Nu vet du kanske redan detta men jag bara var tvungen;)
Kram