onsdag 9 januari 2008

Kakorna var goooda...

Hallongrottorna blev JÄTTEGODA, men man förstår ju varför de bara "kostade" 1 points/styck - de var mini... Nästa gång bakar jag nog ut hälften och låter de gå för 2 points var. Perfekta att ha till kaffet, men läskigt beroendeframkallande. Jag har ätit mina 18 points idag, men är så hungrig och bara går och sneglar på kakfatet... Det är fortfarande varma och riktigt smälte i munnen! Nej, nu ska jag lägga av, för jag ska inte äta nåt mer idag! Och jag vill ju inte läska er andra heller.
Ska nog lägga mig samtidigt som dottern idag, så att man sover sig förbi det värsta suget. Jag ska ha min mens till helgen, så jag vet ju varför jag är så hungrig och godissugen hela tiden - det gäller bara att klara av att stå emot.

På tal om något helt annat så blev jag jätteglad imorse, för jag fick flytta in bälteshålet 2 steg!!! Gick till en skomakare som gjorde extra hål i skärpet, och det kändes så himla bra! I och med att jag VÄLDIGT SÄLLAN väger mig, så är det på såna saker jag märker att jag verkligen går ner i vikt. Plus när folk säger det till mig, och det är ju den bästa komplimangen och sporren man kan få!

Tänk om man skulle lyckas gå ner 15 kg innan sommaren - jag skulle bli så himla fin i klänning!!! :-)

1 kommentar:

bagerskan sa...

Grattis, va härligt att kunna dra åt bältet!!
Dom där kakorna lät goda, recept?

Ha en skön dag, Karin