lördag 12 januari 2008

"Fusk"-dagen.

Som jag skrev igår har jag hela veckan varit inställd på att "fuska" idag, så om en liten stund kommer pojkvännen hit med inte bara chips och dip, utan även pizza. Och det känns faktiskt helt okej! Tidigare idag var jag ute och gick en promenad med mammas hund, och även om jag inte har rört på mig lika mycket som jag borde, så känns det som att jag är "värd" den här pizzan. Den kommer jag ändå att gå av mig i veckan... Jag skrev lite fel på stegantalet igår också, för när jag kollade på räknaren innan jag gick och la mig, så visade den på 9005 steg. Idag är jag bara uppe i 1600 steg - snacka om att man blir förslappad när man är ledig...
Förut bakade jag chokladmuffins (inte viktväktar-anpassade för 5 öre:-), men när jag skulle provsmaka en märkte jag att jag inte ens var sugen! Jag gjorde två olika varianter: en med kaffeglasyr och kokos (sån glasyr som man brukar ha på kärleksmums) och en med florsocker och ringlad smält blockchoklad över, och jag åt en halv av varje, och sen kände jag bara att NEEJ, det var inte ens gott med nått så sött som jag har gått och dregglat över hela veckan och drömt om... Det är ju konstigt egentligen - när man är stenhårt inställd på att inte äta något onyttigt är man hur sugen som helst, men sen när man väl tillåter sig att äta det man har gått och längtat efter, så vill man inte ha... Det var samma sak när jag fyllde 30 år för ett tag sedan - jag hade gått och väntat på att få äta gott och smälla i mig tårta och godis och allt vad det nu var, men sen när dagen kom åt jag en Delicatoboll, och sen var jag inte sugen på mer onyttigt. Och den var inte ens speciellt god...

Men nu ska jag som sagt snart äta pizza, och det SKA faktiskt bli gott!!! I och för sig tror jag att jag skulle ha uppskattat en hemmagjord pointspizza lika mycket idag, men det är skönt att släppa räknandet och kontrollen ibland, och bara vara...
Ha en trevlig lördagkväll allihopa!

Inga kommentarer: