onsdag 9 januari 2008

Bilen är hel igen!

Åh, vad underbart det var att kunna sätta sig i bilen i morse igen och åka till dagis och jobb! Visserligen förlorar man ju på det vad gäller motionen, men fy vad det är jobbigt att åka buss och trängas med en massa andra människor! Till råga på allt var det en finnig yngling som hade lagt beslag på sittplatsen vid barnvagnsplatsen igår, så jag fick stå hela vägen... Ibland blir man ju mörkrädd när man tänker på hur ouppfostrade många unga är idag! Jag tänker inte specifikt på stackars mig som fick stå upp i några minuter, men på äldre som blir rånade och våldtagna, och den nonchalansen som råder i samhället. Jag ska verkligen uppfostra min dotter till att visa respekt, utan att för den sakens skull förlora skinnet på näsan.
Nu håller jag på och bakar hallongrottorna - jag återkommer med omdöme lite senare...

Inga kommentarer: