måndag 14 januari 2008

POINTS FÖR BEN & JERRY-GLASS

Den här listan hittade jag i en "insändare" i forumet på Viktväktarnas hemsida, så jag har alltså inte räknat ut pointsen själv, men jag utgår ifrån att den stämmer... Det är ju ganska många points i bara 1 dl, men samtidigt vet väl alla att just Ben & Jerry-glassen innehåller mer grädde än "vanlig" glass, det är ju liksom deras affärsidé. För er som aldrig har smakat detta underverk, kan jag inte göra annat än att säga: 
Spara några points och UNNA er - den är LJUVLIG!!!!

Allt är beräknat för 100 gram.

Vanilla 5.5p
Caramel Chew Chew 6p
Chunky Monkey 6,5p
Cookie dough 5,5p
N Y super fudge chunk 7p
Peace of cake 5,5p
Vermonster 6,5p
Phish food 5,5p
Dublin mudslide 6p
Chocolate fudge brownie 5,5p
Cherry Garcia 5,5p
Fossil Fuel 6,5p
Vanilla Toffe crunch 5,5p
Chocolate therapy 5,5p

1 kommentar:

batgirl sa...

Åh, jag som ÄLSKAR glass! Jag tyckte det var lite "dyrt" i points bara...