fredag 1 februari 2008

Kollat på lägenhet idag!

Idag har jag och Alva bott själva i exakt 9 månader, men jag och M har diskuterat och kommit fram till att vi vill göra ett sista försök, så nu är vi på jakt efter en lägenhet. Vi bor ju i varsin 2:a nu, men jag vill att vi skaffar en fyra. Då får vi ett sovrum, Alva får ett eget rum och M får ett kontor/datorrum. Lägenheten jag kollade på idag låg jättebra barnvänligt sett, men planlösningen var lite konstig plus att det bara var en trea. Det känns som att vi kommer växa ur den alldeles för snabbt... Området där lägenheten låg heter Trängen och är jättefint och bra på alla sätt och vis, men hyrorna är ganska dyra. Den här trean var på 83 kvm och kostade 5783 kronor... Men den bostadsförmedlingen som har de här husen hade en fyra ute nu också, och den ska vi nog också söka. Den var på 90 kvm och kostade 6013 kronor. Inte så jättemycket större, men ett extra rum gör ju så mycket! Jag vill verkligen flytta härifrån! Just nu bor jag i ett "ghetto" och även om min trappuppgång är lugn och bra, så vill jag inte att Alva ska växa upp här.

Idag har jag också lyckats hålla mig till pointsen, och stegräknaren stannade på 8477 steg!

2 kommentarer:

Helen sa...

härligt att du har lyckats med pointsen idag.. hade jag räknat så har jag misslyckats helt.. hemmapizza, trocadera, saft och bullar tidigare idag.. men oj så gott det var
Skönt med större lägenhet..
ha en trevlig kväll

Anonym sa...

Håller tummarna på att ni kan få den där fyran. Låter ju bra.
Kram Linruz