söndag 3 oktober 2010

Vi har köpt en ny soffa!!!

Idag har jag verkligen spenderat pengar som aldrig förr...
1398:- för två av de mindre garderoberna från Jysk som jag visade er
igår (jag har skruvat i 2 timmar och är nästan klar)...
650:- på Hem & Hobby (bl a en helfigursspegel med svart ram, 2
plastblommor, 2 nya dukar, gratängformar till brorsan, 2 brödkorgar,
en tandborstmugg).
7990:- för soffan på bilden från A-möbler... Vi stod i valet och
kvalet om vi skulle köpa den eller inte, men sen visade det sig att
brorsan hade en precis likadan och han kunde varmt rekommendera den,
så då slog vi till... Vi tog den på avbetalning och med hemkörning,
så vi får den inom 2 veckor. Gött mos!!!

Just nu ligger jag här i sängen med en JÄTTEFÖRKYLD liten Alva
bredvid mig... Jag har redan ringt till jobbet och sagt att jag är
hemma med henne imorgon; hon är jättesnorig och har riktigt djup
hosta, och det piper från bröstet nu när hon andas :-(
Hon fick lite hostmedicin precis innan hon la sig, och efter det
började hon gråta och sa att hon inte ville vara sjuk mer... Lilla
gumman!
Imorgon är det ju Kanelbullens dag och de skulle ha bakat bullar på
dagis, så jag får väl försöka slänga ihop en deg med henne här
hemma imorgon istället...

Nu ska jag sova så att jag är pigg och utvilad imorgon; bullbak och
garderobsskruvning står på schemat...
Godnatt!

Inga kommentarer: