onsdag 6 oktober 2010

Hemma med Alva idag med...


Efter inatt bestämde jag att Alva skulle få vara hemma en dag till; hon har hostat precis hela natten, och det är en sån där djup och jobbig hosta som går ända ner i bröstet...
På dagarna är hon hyfsat pigg fast hon hostar emellanåt och är ganska snorig, men nätterna är värst. Jag vill inte släppa iväg henne till ett hektiskt dagis med mycket utelek och stoj i 8 timmar första dagen...
Imorgon räknar jag dock med att vara tillbaka på jobbet, och då börjar jag inte förrän kl 12.30 och slutar kl 17.15 - det blir en bättre mjukstart för gumman.

Idag vet jag inte riktigt vad som står på schemat...
Jag har ju visserligen en garderob kvar att skruva ihop, men det tar ju sån fruktansvärd tid och jag får så himla ont i ryggen av att ligga och kräla på golvet och skruva och hamra...
Sen har jag ju 4 maskiner ren tvätt att vika och hänga upp, och då skulle det ju sannerligen vara skönt att ha garderoben uppe så att man har någonstans att göra av alla kläder...
Det enda jag för tillfället vet är att det blir spagetti och köttfärssås till middag, för det har både jag och Alva varit sugna på i typ 2 dagar.

Inga kommentarer: