söndag 17 oktober 2010

Dags för kvällsmat

Alva plaskar runt i badkaret och M är fortfarande kvar hos sin kompis, och jag har precis gjort iordning lite kvällsmat - jag lyxade till det med kokta ägg nu ikväll; jag blev så himla sugen på äggmackor efter att Helen skrev om det på sin Facebook-sida... Annars hör det verkligen inte till vanligheterna att man tar sig tiden att koka ägg. Tyvärr, för det är ju så himla gott!
Jag brukar äta kokt ägg på mackan ungefär en dag i veckan, och det är den dagen jag börjar kl 6.00 och äter frukost på jobbet.

Nu ikväll har jag planerat in att slökolla lite på "Ensam mamma söker" när Alva har gått och lagt sig, och efter det tänkte jag kolla på söndagsfilmen på 4:an (tror jag att det var) - "Taking lives", med bl a Angelina Jolie. Jag lånade med mig den filmen av "farsan" igår, men sen såg jag att den ju går på teven nu ikväll klockan nio.
Vilket sammanträffande!

Nä, nu ska jag plocka upp Alva ur badet...
Tack för idag och hejdå!

Inga kommentarer: