söndag 24 oktober 2010

Godnatt!

Fy, vad jag är trött i huvudet, benen och ryggen efter den här mastodont-helgen... 9,5 timmar i fredags, 8 timmar igår och 7 timmar idag; hela tiden ståendes och med tunga lyft, barnbidragshelg och dåligt väder = shoppingväder... Det har varit hur mycket som helst att göra!

Alva har haft det lugnt och skönt hemma med M idag, men hon slocknade som en sten så fort hon la sig ner. Det KAN ju bero på att hon är inne i någon sorts gå-upp-så-tidigt-som-möjligt-fas, och vaknar någon gång mellan kl 6.00-7.00 VARJE morgon... Gäsp!
Dock så är hon väl medveten om att jag vägrar att gå upp så tidigt, så hon får sitta och mysa i soffan och kolla på barnprogram tills jag går upp...

Förut när jag kom hem från jobbet ställde jag mig och stekte pannkakor - det är ju så himla gott! Jag har gått runt och tänkt på pannkakor och varit sugen på det hela dagen...
Och nu ikväll har jag och Alva haft myskväll och kollat på Ensam mamma söker, medan M har varit hos en kompis och kollat på fight.
Nu ligger jag i valet och kvalet om jag ska sova eller läsa några rader i "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"... På tal om den boken så fattar jag inte att den har fått så bra kritik; jag tycker inte alls att den är så märkvärdig. Jag har så himla svårt för att lämna en bok halvläst, så därför fortsätter jag att läsa i den fast jag faktiskt helst skulle vilja börja på en ny...
Äh, jag får nog läsa några sidor innan jag somnar (för att den ska ta slut, om inte annat)...
Godnatt från mig!

Inga kommentarer: