lördag 16 oktober 2010

Härliga lördag...


Idag har vi haft det riktigt lugnt och skönt, men tyvärr har jag haft ont i huvudet nästan hela dagen...
Och jag vet varför; det beror på att jag åt POLLY igår. Jag får huvudvärk varje gång jag äter de där underbara chokladkulorna, så oftast äter jag dem inte. Men ibland kan man bara inte låta bli... Speciellt inte när man har den röda påsen hemma (den med bara ljus choklad)...
Förut tryckte jag i mig 2 Alvedon, men tyvärr hjälper inte den typen av värktablett när jag får min huvudvärk :-(
Jag skulle egentligen behöva ha en starkare variant, typ Eeze, men de kan man ju inte äta när man är gravid. Tvyärr!

Hur som helst, imorse tog vi sovmorgon till kl 9.00 ungefär och sen gick vi upp och åt god frukost. Efter det så duschade vi och sen bar det av till Stallsiken (ett handelsområde här i Skövde med bl a Biltema, Ö&B, Rusta, Mediamarkt och Chilli).
Vi köpte lite småprylar, samt den här underbara filten/pläden som ni ser på bilden. Den är helt ljuvligt ullig, len, varm och skön; passar perfekt nu till den kalla hösten.
Igår snöade det litegrann här i Skövde och imorse var det -10 grader... Brrr....

Efter shoppingen hämtade vi upp brorsan och hans tjej, och sen åkte vi och hämtade thaimat på ThaiHouse och pizzor på 2 Rum och kök, och sen åkte vi ner till "farsan" och lillebror i Ryd och käkade tillsammans.
Mysigt!

Nu sitter jag, Alva och M här i soffan och myser med tända ljus och ser på film.
Jag är supernöjd med den här dagen...
Hoppas ni andra får en trevlig helg också!

3 kommentarer:

Glenn sa...

Vi är ochså supernöjda. tack för idag Kram Glenn o Sofia

Slaktarn sa...

jag är också nöjd men saknar näsdropparna,kan inte andas längre...

Helen sa...

röda polly is the shit.. fasen va goda dom är alltså...