onsdag 20 oktober 2010

Ooopps, jag glömde ju...

...att berätta hur det gick hos sjukgymnasten igår! Det gick bra...
Jag kom dit kl 10.00 och fick träffa mina två sjukgymnaster Boel och Sinnika, och efter det fick jag fylla i en massa frågeformulär och papper om studien.
Efter det gjorde Boel en undersökning och klämde lite på ryggen och fötterna, sen kom Sinnika in och gjorde en behandling och några övningar och sen kom Boel in på nytt och gjorde ytterligare en undersökning... (I och med att jag är med i en studie får jag inte yppa ett ord till den andre sjukgymnasten om vad den första säger eller vilka övningar jag gör, så jag är livrädd för att försäga mig)...

Allt som allt tog det 1 timma ungefär, och med mig hem fick jag ett papper med 4 övningar som ska göras varje morgon, en smärtdagbok som jag ska fylla i morgon och kväll samt ett mag-bälte som ska ge stöd åt magen/ländryggen.
Jag tror att det här kommer att bli bra!

Nu måste jag bara prata med våran personalansvariga på jobbet också och be om att få bli omplacerad till kassan, för det är ju inte det ultimata för en gravid person med foglossning att STÅ upp under en hel arbetsdag samt lyfta tunga paket på upp till 20 kg...

Det värsta är bara att jag vet att det kommer att bli problem; dels med tanke på att inte många anställda kan förbutiken (och därför blir det svårt att hitta någon att byta med), och dels med tanke på att jag bara kan jobba dagtid (pga att M pendlar till Jönköping och varken kan hämta eller lämna Alva på dagis).
Hur som helst, om det inte går att lösa (det är ju arbetsgivaren som beslutar om en omplacering är genomförbar) så får jag väl ansöka om havandeskapspenning och gå hemma en tid innan beräknad födsel...
Det löser sig nog!
(kanske...)

Nu är det dags för jobb och dagis.
Bye bye!

Inga kommentarer: