måndag 18 oktober 2010

Mjölkallergi?


Igår drack jag mjölk till kvällsmaten och imorse drack jag mjölk till frukosten, och efter båda tillfällena har jag mått så fruktansvärt illa!
Jag sitter här vid köksbordet nu och får knappt i mig något kaffe, för jag känner mig så himla konstig... Rapig och illamående och nästan lite yr i huvudet...
Kan det bero på någon slags överkänslighet mot mjölk, tro!?!

Ute är det riktigt höstruskigt - det är grått och blåsigt och ser svinkallt ut! Jag tror att jag och Alva ska vara lite bekväma och ta bilen till jobb och dagis idag ;-)

Åh, på tal om Alva så var hon så himla gullig förut!!!
Hon vaknade innan mig och jag hörde att hon gick upp och satte sig vid köksbordet och pärlade, och efter en stund hörde jag hur kylskåpsdörren öppnades... Hmm, vad var på gång?
Efter ca 5 minuter kommer hon in till mig med en smörgås med smör och skinka på, och säger att jag får frukost på sängen...
Gullunge!!!

Imorgon är vi lediga och då ska jag till sjukgymnasten kl 10.00 - som tur är har min bror skaffat sig en ursnäll tjej, så Sofia har erbjudit sig att spendera en och en halv timme med Alva medan jag ligger på behandlingsbänken...
Det är faktiskt inte så himla lätt att få barnvakt bara så där en vanlig vardag - "farsan" och ena brorsan jobbar förmiddag, andra brorsan jobbar natt och Alvas farmor är uppe i Stockholm på besök... och sen finns det ju liksom inga mer att fråga!
M:s resterande familj bor uppe i Stockholm och min i Mariestad...
Och dessutom jobbar ju de flesta på dagarna.
Alvas dagis är visserligen superbra, så om det krisar sig hade jag ju definitivt fått lov att lämna henne där under tiden, men det är ju skönt att slippa krångla till det, om ni förstår vad jag menar...

JAG ÄR SÅ TACKSAM FÖR ALLA SNÄLLA MÄNNISKOR I MIN OMGIVNING SOM STÄLLER UPP FÖR MIG OCH MIN FAMILJ!!!

Nä, nu är det snart dags att bege sig.
Jag börjar visserligen inte jobba förrän kl 12.00, men Alva äter lunch på dagis halv tolv så jag brukar lämna henne där strax innan dess.
Och sen brukar jag försöka ta mig tid att gå igenom mina mail på jobbet innan arbetspasset börjar; jag är ju MAB-, fastfood-, allergi- och miljöansvarig, så uppgifterna som jag utför till de ansvarsområdena går på ett annat konto, så att säga...
Förhoppningsvis hittar de någon annan som kan ta över mina ansvarsområden så fort som möjligt; så stor och otymplig som jag redan är, så är det jättejobbigt med alla extrauppgifter som ska utföras.
Dessutom har man så mycket i huvudet nu med graviditet och förlossning och sjukgymnastik och planering, så det finns liksom inget utrymme för något jobbrelaterat som går utöver ens vanliga arbetssysslor...

Nu ska vi hur som helst åka...


1 kommentar:

Helen sa...

det kan inte vara graviditeten som spökar då?? med tanke på mjölken å kaffet...

underbart att man är omgiven att människor vill å kan ställa upp!!
dom får en guldstjärna i himlen varje gång.. kram