måndag 4 oktober 2010

Puh, vilken dag...

Så här såg det ut i Alvas rum för typ 4 timmar sen, och lite senare
idag ska ni få en "efter"-bild (jag är INTE klar än, nämligen)...
Jag har sååå ont i ryggen av allt plockande och lyftande och
skruvande och städande...
Jag kan i alla fall konstatera att det INTE blir något kanelbulls-
bakande idag! Jag ska låta min lunch bestående av pulvermos och
varmkorv sjunka ner, och sen går jag iväg till affären och köper
färdigbakade kanelbullar ;-)

Alva mår lite bättre idag, men hon har kvar hostan. Inatt hostade hon
så att hon spydde, och sen vågade hon inte somna om...
"Det är faktiskt väldigt synd om mig, mamma"!
Det var helt rätt beslut att vara hemma med henne idag, för hon hade
nog aldrig orkat med att vara på dagis mellan kl 7.00-16.45...

Nä, nu måste jag fortsätta att röja lite här hemma!
På återseende...

Inga kommentarer: