tisdag 26 oktober 2010

Missade samtal...


Igår när jag stämplade ut från jobbet och kollade i min telefon, så hade jag 7 (!) missade samtal från ett dolt nummer... Och inget inläst meddelande...
Shit, vad jag blev nyfiken. Och lite orolig.
När farmor låg inne på KSS och ringde till mig från patienttelefonen stod det Dolt nummer i displayen, så jag tänkte att hon kanske hade blivit inlagd på sjukhuset igen, men sen tänkte jag att då borde ju pappa eller min farbror ha ringt också.
Sen tänkte jag att det kanske var från sjukgymnastiken, men de borde ju ha lämnat ett meddelande i så fall.
Till slut lugnade jag mig med att det ju måste ha varit en säljare eller nåt, och släppte det i tankarna...

Imorse såg jag fram emot en härlig sovmorgon, MEN så ringde mobilen kl 07.26 = Dolt nummer... Jag flög upp ur sängen och svarade, och då var det ju från sjukgymnastiken... Och kvinnan som ringde sa att hon hade försökt att nå mig ett antal (!?) gånger igår.
Jag frågade varför hon inte hade lämnat nåt meddelande, och då sa hon att hon inte litade så värst mycket på tekniken, utan att om hon hade lämnat ett meddelande så hade hon ändå fortsatt ringa för att få tag på mig för att få bekräftat att jag verkligen hade lyssnat av meddelandet...

Hur som helst så är sjukgymnastiken inställd idag, för en av mina sjukgymnaster är sjuk!!!

Dagen kommer att ägnas åt PLOCK utan uppehåll...
Kommer ni ihåg att jag var så nöjd med mina nya garderober för att jag skulle få iordning på alla våra kläder? Hmm, jag har fortfarande inte sorterat in kläderna i garderoberna.... DET är vad jag ska göra idag!
Samt tvätta...

Och ikväll är det föräldramöte på Alvas dagis klockan halv sju. Jag trodde inte att jag skulle kunna gå på det, för M är i Stockholm och jobbar idag.
Och Alvas farmor är på besök i Stockholm.
Och "farsan" och ena brorsan jobbar eftermiddag.
Och den andra brorsan jobbar natt och behöver vila... TRODDE jag... Men eftersom han verkligen är VÄRLDENS BÄSTA LILLEBROR så erbjöd han Alva att komma dit och titta på teve och käka kvällsmat medan jag går på mötet! TACK TACK TACK!!!!!!!!

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och hoppa in i duschen, och sen börja plocka med allt som jag har att göra idag... Fy, vad tråkigt :-(

Inga kommentarer: