onsdag 22 juli 2009

Nya vegetariska färdigrätter


Jag är så feg, men jag vågade inte köpa något med fisk eller kyckling till lunch idag så det fick bli en sån här istället: en aubergine- och zucchinigryta med 2 sorters ost. Hyfsat god.
Jag hade ju ingen pointskalkylator med mig till jobbet så jag var lite nojjig nu när jag kom hem och skulle räkna ut pointsen, men det blev en glad överraskning: 5,5 points/portion. Och jag var dessutom inte hungrig när jag började äta, så jag åt kanske lite mer än hälften - tror att jag kommer räkna min portion som 4,5 points, så blir det inte för lite i alla fall.

Oj, nu kommer M och Alva hem och jag har inte hängt upp tvätten som jag lovade... måste rusa!
Om 1 timma ungefär åker jag på utebingo, så vi hörs mer imorgon.
Trevlig kväll, gott folk!


Maten idag:
Frukost: 1 kruskabulle med Lätta, gurka och tomat, 1 kokt ägg, kaffe (5p)
Middag: aubergine- och zucchinigryta, 1 glas Cola zero (4,5)
Mellanmål: 1 påse majskrokar, kaffe (2,5p)
Kväll: 1 Fröig med Lätt & Lagom, 4 skivor ost, gurka och tomat, kaffe (8p)

Ps: jag är inte alls hungrig idag, därav 4 skivor "fet" ost på mackan för att få upp antalet points.

Inga kommentarer: