tisdag 21 juli 2009

Äggröra:


3 ägg, 2 msk mjölk, svartpeppar, 25 g smör

Idag gjorde jag äggröra efter ett recept på giviktkoll.se och fastän den var hyfsat god, så var den ju löjligt fet! Alltså, tänk er en f d viktväktare som har skytt fettet som pesten, och nu ska man äta en frukost som verkligen dryper av fett... Blä!
Jag gör gärna om äggröran alltså, men kommer definitivt att minska mängden smör. (Bilden under äggröran visar allt flytande smör som låg kvar i koppen efter att jag hade försökt fiska upp röran ur smöret...)
Nu sitter jag här vid köksbordet och känner mig jävligt onyttig och "smörig" i munnen - får nog ta några körsbärstomater för att känna mig normal igen...


2 kommentarer:

Milla sa...

Ja du jag hade oxå jätte svårt för det i början,men man vänjer sig ;)
Men jag tror ändå du ska försöka att äta det fettet som står.Annars tror jag att kroppen ställer in sig på svält.
Kram

Helen sa...

ja det är ju det som är nackdelen med G.. att man måste äta gräddiga såser å fet mat.. man är ju inte van med det.. men säger som Milla att du ska nog äta det som står annars blir det fel.. då går du inte ner i vikt på rätt sätt.. stor kram å lycka till