måndag 20 juli 2009

Grillkväll!

Nu ikväll kom "farsan", brorsan och hans tjej hit och grillade lite, och det var verkligen jättemysigt! De andra åt korv med bröd, medan jag gjorde mitt bästa för att få till en så bra GI-måltid som möjligt; jag tror att jag lyckades hyfsat bra. Det som drog ner mina siffror var nog jordgubbarna, men det var det värt.
Jag läste att GB-värdet skulle hamna under 10 varje dag under Rivstarten, så en 8:a är jag väldigt nöjd med. Man lär väl sig mer och mer för varje dag som går... får man väl hoppas, i alla fall :-)

Matmässigt känner jag mig nöjd med dagen och den har sett ut så här:

Frukost: 1 kokt ägg, 2 skivor ost 26%, 1/2 tomat, 5 skivor gurka och en kopp kaffe
Lunch: en liten burk keso och en avokado
Mellanmål: 2 dl yoghurt och pistagenötter
Middag: en vegetarisk grillfilé, halloumiost, isbergssallad, tomat, gurka, avokado, fetaost och turkisk yoghurt
Efterrätt: jordgubbar

Antal steg idag: 7114


Inga kommentarer: