torsdag 30 juli 2009

Grötfrukost och Amelia


Blev så himla sugen på havregrynsgröt imorse när jag vaknade, så det fick det bli till frukost idag; havregrynsgröt med frysta hallon/blåbär och mjölk, och en kesomacka med gurka.

Det funkar faktiskt JÄTTEBRA med pointsen just nu!
Jag är fortfarande inte ett dugg sugen på att gå och köpa en chokladbit eller liknande, utan dagarna flyter på och det känns helt okej att hålla på och räkna.
Som vanligt när jag försöker gå ner i vikt är det ju motionen som jag har så fruktansvärt svårt att motivera mig till och få in i vardagen, men som jag skrev i ett tidigare inlägg ska jag nog köpa ett årskort på Friskis & svettis och försöka få mig själv att gå dit i alla fall 2 gånger i veckan.

Idag är jag ledig, och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. M har ju bara 4 dagar kvar av sin semester och jag jobbar i helgen, så det här är våran "sista" lediga heldag tillsammans... Vi drar väl ut på vägarna och åker lite bil - våran favoritsysselsättning :-)

1 kommentar:

Cornelia sa...

Ha en supermysig dag och njut av den!