tisdag 21 juli 2009

Dagens middag:

Idag åt vi mat på restaurang Prima i Skövde, och jag valde en sallad. Ser ni vad det ligger längst till höger på tallriken? Svar: kyckling. Jag har ätit kött för första gången på 15 år... Och det smakade väl helt okej - jag vågade bara smaka på 5 små bitar, men det är ju alltid en start. Min sallad bestod av isbergssallad, gurka, tomat, 1 kokt ägg, riven ost, champinjoner, keso, kyckling och tzatziki. Alltså, jag var inte hungrig när jag började äta och jag är fortfarande inte hungrig - äggröran imorse tog död på mig!

Nu funderar jag ännu mer på om GI verkligen är rätt för mig... Jag AVSKYR att äta för mycket fett och jag gillar inte att man inte får äta mycket frukt och grönsaker.
Jag trodde att GI handlade om att äta lite kött och fisk och ägg med sallad och goda dressingar, och att man slapp kontrollera allt man stoppade i sig, men nu sitter jag ju här ändå och fyller i matstaplar och uppskattar hur många matskedar och decilitrar av olika livsmedel man har ätit under dagen... Njaa, jag börjar redan känna mig skeptisk!
Jag saknar inte alls bröd, pasta, ris, socker m m, men jag tycker ju inte att det här är mindre avancerat än viktväktarna, och det var ju lite det jag var ute efter...
Hmm, man kanske skulle hoppa på viktväktarna igen, men ta med sig en del av GI-tänket!
Jag får fundera på saken...

Inga kommentarer: