lördag 25 juli 2009

Shit, vilken nice middag!

Hade verkligen ingen aning om vad jag skulle äta till middag idag - M var sugen på pizza och köpte en på lokala pizzerian och Alva äter ju vad som helst (eller inget, beroende på vilket humör hon är på).
Till slut kom jag fram till att jag var sugen på en vegetarisk schnitzel med ostfyllning, men den "kostar" tyvärr 9 points... men det blev en sån ändå. Och så struntade jag i att äta ris eller pasta till, utan kokade lite ärter/majs/broccoli istället.
Sen blev jag så himla sugen på vitlöksbröd, så då unnade jag mig det också; jag värmde en vanlig Ica:s minibaguette i ugnen och sen pressade jag i 2 vitlöksklyftor i 2 tsk Lätt & Lagom och bredde på. Till detta ett ljuvligt glas Cola Zero.
Nu är jag mätt och nöjd, och ska avrunda med en kopp kaffe.
Till teven ikväll blir det färska jordgubbar med vaniljvisp...

Tidigare idag åkte vi in till Skövde och fikade lite (en kopp kaffe var det som gällde för mig), och då passade vi på att ge Anders hans present som jag hade beställt på nätet, men som inte kom förrän igår... Han blev jättenöjd!
Jag köpte en likadan till brorsan när han fyllde 30 år, och han tyckte också att den var jättefin - finns att beställa på www.slimcase.se
ps: det är en korthållare med fack i...

1 kommentar:

Helen sa...

såg så gott ut det där.. men vad är det han har vått i present.. är det en "plånbog" sån för kort och sedlar???
jag ska läsa ikapp mig hos alla nu ikväll sen åker jag bort ju å kommer inte läsa på 3 dagar igen.. suck.. det blir jämt så mkt att läsa för man vill ju inte missa nåt eller hur.. hihi .. stor lördagskram. nu ska vi äta grillat..