lördag 18 juli 2009

Indisk mat på Kingfisher i Mariestad


Åh, maten som vi åt var helt ljuvlig!
Jag åt Malai Kofta; det är vegetariska bollar gjorda av potatismos, halloumiost, hackade nötter och russin, kokade i en krämig sås. Till det åt jag ris och naan-bröd.
M åt Panner Jalfraizee; halloumiost, paprika, lök, röd chili och kummin i en krämig sås, samt ris och naan-bröd.
Till förrätt delade vi på ett naan-bröd med mozzarella och vitlök, och samosa; friterade grönsaksknyten i en chilispetsad tomatsalsa.
(Alva åt Chicken Nuggets och pommes frites).
Ljuvligt!
Efter middagen var vi på teaterföreställningen/musikalen "Hujedamej vá många sånger", men den var tyvärr inte så bra som jag hade förväntat mig. Den höll bara på i 1 timma, men ändå hann den kännas seg mellan varven, och många ungar blev rastlösa och krängde runt på sina stolar.
Jag vet inte riktigt vilken ålderskategori den riktar sig till, men Alva var nog kanske lite för liten. Jag tror att en 7-8-åring kanske skulle uppskatta den mer... eller förresten, jag vet inte! Njae, kan nog inte rekommenderas. Tyvärr! Men den som var bäst var helt klart Kim Sulocki!

Usch, imorgon är min sista semesterdag och jag kan inte riktigt förlika mig med tanken på att börja jobba igen. Och jag börjar redan klockan 06.00 på måndag morgon... Som tur är så får jag en mjukstart, för jag slutar redan kl 13.30 så jag kanske klarar av dagen ändå :-)

Och jag håller på att grubbla mig fördärvad på hur jag ska göra med mina tusen dieter som snurrar i skallen... Å ena sidan KAN jag ju viktväktarna så det är ju smidigt att följa deras diet och bara starta upp där jag slutade senast, men å andra sidan är jag ju så förbannat trött på att väga och räkna allt jag äter... Och jag MÅSTE verkligen ha något schema eller liknande att följa, för jag har inte karaktär nog att BARA äta nyttigt och bra...
När det gäller viktväktarna har jag ju all kunskap och alla hjälpmedel jag behöver, men det kanske är värt att lägga ner lite tid och energi på att läsa på om GI/LCHF och ge det en chans, för det kanske är en metod som passar mig utmärkt. Åh, jag blir galen!






1 kommentar:

Helen sa...

åh det där såg ju asgott ut.. var det de??
stor lördagskram