torsdag 23 juli 2009

Kvällsmat och kvällslektyr:

Igår var jag ju på utebingo och kom inte i säng förrän efter halv tolv, och sen gick jag upp klockan 5.45 i morse, så nu känner jag mig helt död... Ska bara skriva färdigt det här inlägget och sen tar jag min tidning med mig upp och går och lägger mig! Imorgon jobbar jag mellan kl 9.30-17 och sen har jag ledig helg. Skönt!
Idag käkade jag kyckling till lunch, och det funkade! Jag varken mår illa eller blir dålig i magen - var livrädd för det innan; att man typ skulle börja kaskadkräkas eller bajsa på sig eller nåt... Blä!
Hur som helst, så har det gått jättebra med maten idag! Jag stannar på 19,5 points och 6603 steg (mindre bra). Nu ikväll när jag övervägde vad jag skulle äta till kvällsmat struntade jag i mackan jag hade tänkt ta, och GI-anpassade maten istället:

Frukost: 2 skivor osötat yoghurtbröd med Lätta och kokt ägg, kaffe (5p)
Middag: Kyckling Verona, 1 ask körsbärstomater (6,5p)
Mellanmål: fruktsallad; melon, ananas, vindruvor (1p), kaffe
Kvällsmat: 1 stekt ägg, 1/2 avokado, 3 msk minikeso, 13 cashewnötter, körsbärstomater (7p)



Inga kommentarer: