fredag 15 april 2011

Vilken dag...

Idag har Noel knappt sovit någonting! Han vaknade kl 07.00 och slumrade till i en halvtimme vid 9-tiden, och sen var han vaken fram till kl 13.30... Han sov sig dock igenom våran shoppingrunda på Elins Esplanad och vaknade efter ca 3 timmar, och har varit vaken sedan kl 16.30 (med undantag för små powernaps på ca 5-10 minuter)...
Helt overkligt!
Han har väl sovit i sammanlagt fyra timmar ungefär - hoppas att det bådar gott inför natten!?!

Nu är den värsta slemhostan borta, men han är fortfarande hostig (typ "skällande" hosta). Och snorig.
Och han har inte bajsat på två dagar! Visserligen sa de på BVC att det kan gå upp till 10 dagar utan att det är något konstigt, men självklart måste det ju påverka magen med lite knip och så... Han har varit jättegnällig! Eller snarare så får han hysteriska utbrott och då MÅSTE man amma honom; det är det enda som gäller! Även om han precis har ätit...

När M kom hem från jobbet förut så tog han med sig Alva och Noel ut på en promenad, och det är jag sååå tacksam för! Alva har varit superjobbig idag och mitt tålamod har ju inte varit det bästa utan sömn! Vi har bråkat typ hela dagen :-(

Shoppingen gick dock bra och utöver ett förstoringsglas som hon fick av Torsten (se bild), så köpte vi bara kläder åt henne i födelsedagspresent; hon har ju redan typ en miljon leksaker...
Hon kommer att få 2 klänningar, en luvtröja och ett par gummistövlar. Och så har jag fått lite pengar av pappa och farmor att köpa något mer för, så vi får se vad det blir - hon behöver bl a ett par sandaler till sommaren, en ny baddräkt och strumpbyxor/tights...

För tillfället kollar M på fight på datorn och Alva sover, så jag ska också gå och lägga mig. Dock så väntar jag på ett telefonsamtal, så vi får väl se om jag kan somna eller inte ;-)

Inga kommentarer: