måndag 18 april 2011

Nu ska degmagen bort!

Jag tänker så här;
* max 2 smörgåsar till frukost/kvällsmat
* inget godis utom på lördagar
* fikabröd är okej i måttlig mängd OM jag blir bjuden och OM jag är sugen (det är alltså INTE okej att duka upp med sju sorters kakor till mig och Alva en tisdag...)
* minst en promenad om dagen (gärna 1 timme eller längre, men kortare distanser är också okej i början)
* mer frukt
* mer grönsaker

Ni kanske tycker att det ser lite slappt ut, men det här är en mjukstart... Av flera olika anledningar, varav den främsta är att jag ledsnar för fort annars!
Jag har lovat mig själv att aldrig gå efter någon speciell diet igen, och anledningen till det är att jag inte vill förbjuda mig själv att äta någonting speciellt (det leder bara till ännu kraftigare vill-ha-begär) och jag vill inte vara så himla fokuserad på maten och väga och räkna poäng o s v...
Jag vill äta normalt och nöja mig med det! Och motionera mera!
Och anledningen till att jag inte ställer något krav på typ minst 5 km/dag eller 100 situps innan läggdags är att jag inte vill känna mig tvingad till någonting, för då skiter jag i det i ren protest... I know me!

Startvikten enligt min våg är 76,3 kg (!)

Inga kommentarer: