onsdag 27 april 2011

Skeptisk ;-)

Bara en liten tanke som slog mig - vad tycker ni om manliga förskollärare?
Jag vet ärligt talat inte vart jag står gällande den punkten... Eller ja, jag tycker absolut att det är bra med manliga förebilder och jag tvivlar inte en sekund på att de gör ett bra jobb, men pedofili-debatten har fått mig att bli skeptisk! TROTS att jag nästan hatar mig själv för att jag är så jäkla inskränkt...
Tänk om någon av mina bröder skulle välja att börja jobba på dagis - de skulle bli världens bästa lärare och ungarna skulle älska dem! Och vad förbannad jag skulle bli om någon förälder oroade sig för att de skulle förgripa sig på barnen - vilken förolämpning!!! Men jag är ju likadan själv...i viss mån. Skeptisk, som sagt...
En pappa till ett av barnen på Alvas dagis berättade att han påbörjade barnskötarutbildningen för många år sedan, men när det var dags för praktik så fick han inte byta några blöjor på barnen och han fick inte heller vara själv med något barn vid något tillfälle... Vad hemskt! Eller? Var det ett bra beslut med tanke på barnens välbefinnande? Kvinnor får ju byta blöjor och det finns ju kvinnliga förbrytare också...
Hur som helst så hoppade han av utbildningen, och det kan man ju förstå!

Vad tycker ni?

1 kommentar:

anette sa...

Jag tycker det är väldigt befängt..Då skulle man inte få låta pappor byta på sina barn heller..Tror trots allt att det flesta av de övergreppen sker i familjen eller i dess bekantskap.Finns ju även kvinnor som gör detta och då skulle vi ju helt plötsligt inte kunna ha nån personal..