torsdag 14 april 2011

Nybadad

Nu är Noel nybadad, nyammad och ligger i min säng och vilar (med risk att somna för natten)...

Jag och Alva har bakat supergoda kladdkakemuffins med hackad choklad i nu på eftermiddagen, men tyvärr började det att klia i hennes mun efter att hon hade smakat på en... Vi vet ju att hon reagerar på jordnötter, men vi hade inget sånt i smeten (hon brukar även få röda utslag runt munnen när hon slickar skålen med smet i; jag har funderat på om det kan vara ägg eller kakao hon reagerar på) - härom veckan reagerade hon t o m på en skorpa och de innehåller ju typ inget konstigt, men då stod det på påsen: "kan innehålla spår av sesam". Nu MÅSTE vi be om att få göra ett pricktest och se vad det är hon reagerar på...

För övrigt går mina tankar till brorsan ikväll - jag älskar dig!

Inga kommentarer: