måndag 4 april 2011

Vårdcentralen

Sådär, nu har vi avverkat ett besök på vårdcentralen och Alva var jätteduktig! Läkaren lyssnade på hjärtat och lungorna, och kunde konstatera att det fanns gott om slem i lungorna = vi fick en hostmedicin utskriven (Mollipect).
Efter det fick Alva gå till labbet och ta ett stick i fingret för att kolla sänkan; genom det värdet ska man visst kunna utläsa om det handlar om en virusinfektion eller om det finns någon antydan till lunginflammation (vilket läkaren inte trodde...men OM det visar åt det hållet så hör han av sig på telefon vid lunchtid).

Just nu har vi stannat till vid en lekplats och Alva skuttar runt som en Duracell-kanin; utöver hostan verkar hon vara frisk som en nötkärna!

Noel däremot fick jag ge koksaltlösning vid två tillfällen inatt, och jag själv är också hur snorig som helst...

På tal om Noel så somnade han ju redan kl 18.00 igår kväll, men ändå sov han ända fram till kl 07.30 imorse - sånt gillas av morgontrötta mammor ;-)

Snart ska vi dra oss vidare mot affären och köpa lite god frukt - jag är så himla sugen på bananer...
Hmm, jag borde väl passa på att köpa lite middagsmat också, men jag vet inte vad jag är sugen på... Fläskfilégryta med ris, kanske!?!

Inga kommentarer: