måndag 18 april 2011

Tack, snälla Helén!!!

Puh, jag är helt slutkörd i kroppen efter 7 timmars shopping på Elins Esplanad och i stan... Och nu är det köpstopp för min del!
Förra veckan köpte jag ju ett par nya skor, två par nya jeans och en ny tröja, igår köpte jag en tunika och idag köpte jag ett par leggings, två par tights, ett linne och ett par benvärmare.
Och en keps till Noel. Och hårvax till M. Och käkade lunch ute...

Sen så fick jag ju lite pengar av farmor och pappa att handla något till Alva för, så från farmor köpte jag en kulram (efter hennes eget önskemål) och en Hello Kitty-baddräkt, och från pappa köpte jag ett par Hello Kitty-sandaler och en vit solhatt.

Och när jag kom hem från stan möttes jag av ett paket med de här jättefina kläderna i från Heléne - tack så jättemycket!!! (Och storleken var helt perfekt; Noel har precis börjat att använda stl 62...)
Jag blev så himla överraskad och glad!
För er som inte vet om det så har jag och Helén lärt känna varandra genom våra bloggar - vi har aldrig träffats IRL, men det känns verkligen som att vi känner varandra... Härligt!

Gå-ner-i-vikt-mässigt så har min dag varit hyfsat bra! Jag käkade två mackor till frukost, pasta och fläskytterfilé till lunch och två mackor till kvällsmat. Och en halv brun banan till mellanmål...
Jag har i alla fall inte ätit något sött och onyttigt, och det är ju huvudsaken!

Precis nyss somnade Noel - han har varit vaken nästan hela dagen, så jag hoppas att han sover gott inatt!
Natten till idag vaknade han varannan timme hela natten, så jag känner mig dödstrött just nu... Han vaknade kl 23.30, 02.00, 04.00, 06.00 och 07.00...

M och Alva åkte iväg och grillade lite korv förut, och jag är banne mej sugen på att gå och lägga mig redan nu! Hmm, klockan är liksom inte ens åtta på kvällen och jag är redan helt död... I och för sig så vill jag ju inte missa En unge i minuten som börjar kl 21.00, men det programmet kan man ju kolla på imorgon på Tv4Play; vi får se hur jag gör!?!

1 kommentar:

Helen sa...

Å va kul att kläderna passade..:-) å att du blev glad. Tycker du ska lägga dig, du hinner se som du sa på TV4 play .
Passa på å sov när du kan .
Min meny idag var: gröt å vatten till frukost
Kyckling m svamp å ris till lunch, kiwi till mellis å köttbullar m kokt potatis å morötter till middag. Bli en frukt nu ikväll å vatten ( jag dricker vatten till varje måltid)
Heja oss!!!