måndag 25 april 2011

Alva 5 år

Vilken fantastisk dag vi har haft idag! Och vilken underbar påskhelg! Sommarvärme...kalas...trevligt umgänge...god mat...paket...bra humör... I like it!

Jag tänkte försöka mig på att skriva ner vad Alva har fått för presenter, men räkna med en del uppdateringar för det är MASSOR att komma ihåg!

Mamma och pappa:
scrapbook-set, lära räkna- och skrivaböcker, målarbok, tuschpennor och ett Polly Pocket-slott
Glenn och Sofia:
gjuta-i-gips-figurer, kylskåpsmagneter och 300 kronor
Morfar Anders:
hopprep, rockring och påskgodis
Morbror Krille:
Hello Kitty-jojo samt en häst som kan gå framåt, gnägga och vifta på svansen
Maryanne och Toivo:
Polly Pocket-väska och en choklad-påskhare
Moster Mia:
simglasögon (ska bytas till ett cyklop) och en boll man svingar runt benet och ska hoppa över
Farmor, faster M och S:
Hello Kitty-bäddset, Hello Kitty-tröja, Tingelingtröja, Mumin-tights, strumpbyxor, 2 par strumpor, rosa byxor, stickad tröja, Mumin-tygpåse, en bok om djur samt en pusselbok
Farbror L och Marie:
två dvd-filmer: "Alladin" och "Aristocats" samt såpbubblor
Gammelfarmor:
kulram, Hello Kitty-baddräkt, påskgodis och ett påskägg med 50 kronor
"Gammelfarbror" Torsten:
ett par gummistövlar, en randig sommarklänning, en grå luvtröja och ett påskägg med 100 kronor
Morfar Kjell:
en röd Mimmi Pigg-klänning, en vit solhatt och rosa Hello Kitty-sandaler och en påskpeng: 100 kronor
Morbror Jimmy:
två sällskapsspel - "Buller å bång" samt "Hungriga elefanter"

Och Noel har inte heller varit helt lottlös - han fick 100 kr av morfar Kjell, 100 kr av Torsten, 50 kr av gammelfarmor samt 2 Mickey Mouse-dresser (en röd-blå i stl 62 och en grön-blå i stl 74). Och ett matchande 2-pack strumpor. Samt frack-bodyn, jeansskjortan och hängslebyxorna som jag visade i ett tidigare inlägg.

Ja just det ja, Alva fick ju ett påskägg av påskharen också, och i det låg det ett armband, såpbubblor, en påse Fruxo, ett Kinderägg och en Palle Kuling-choklad...

Jag TROR att jag har fått med allt nu, men jag är inte helt säker! Jag är verkligen helt grötig i huvudet efter den här helgen...och sockerspeedad!

Nej, nu är klockan nio så det är dags att släcka lampan ;-)
Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: