tisdag 12 april 2011

Jag MÅSTE gå ner i vikt!!!

Förut när vi var på BVC så ställde jag mig på vågen för första gången sedan innan förlossningen, och jag kan ju bara konstatera att det nog är dags att ta tag i graviditetskilona snart - jag vägde 76,5 kg eller 75,6 kg (jag har blandat ihop siffrorna)...
Och jag SKA väga typ mellan 48-62 kg för att väga "normalt"...
Jag skulle vilja väga ca 55 kg, men de senaste åren har jag nog inte vägt under 63 kg någon gång, så hur som helst så har jag ju MINST 10 kg överflödsfett på kroppen som måste bort!
Och motivationen är typ noll...

Jag har ju lovat mig själv att inte hoppa på någon mer diet någon gång, men jag får nog börja att tänka lite mer på vad jag äter - hmm, det har blivit lite väl mycket fikabröd och glass och liknande på vardagar. Och helger.
Men jag har inte ätit något onyttigt på två dagar nu i alla fall, och igår gick vi ju hur långt som helst; det är ju alltid en bra start...

Hallå - jag går fortfarande runt i mina gravidbyxor, liksom...

Jag MÅSTE köpa ett par vanliga jeans, så att jag får en sporre att gå ner i vikt! Det ryms ju ganska mycket mage i ett par gravidbyxor ;-)

Inga kommentarer: