måndag 11 april 2011

Redo för sparkcykeln...

Vi hade ju planerat in en tripp till Aspö gård idag, men än så länge har vi bara kommit till Coop Forum... Vi har käkat lite lunch här (ris och korvstroganoff) och för tillfället åker Alva rutschkana i lekrummet medan jag och ML tittar på ;-)

Jag ringde till Sjukvårdsupplysningen förut och fick rådet att ringa till Barnmottagningen på KSS kl 14.00, så därför avvaktar vi lite med Aspö gård (ifall vi måste åka in till sjukhuset)...
Noel är nämligen hostig och rosslig i bröstet, så jag vill bara försäkra mig om att han inte har fått RS-viruset! Han känns helt okej i övrigt; han äter som han ska och han har ingen feber, men jag vill ändå få en läkares utlåtande. Tänk om de säger i efterhand, typ: "Åh, varför åkte du inte in med en gång - nu har han ju utvecklat lunginflammation"...
Hemska tanke!

Inatt var en riktig mardrömsnatt! Noel vaknade ungefär en gång i timmen, och kl 03.20 kom Alva in till mig också och grät och klagade på att hon hade ont i örat... Jag gav henne Alvedon och bäddade åt henne på soffan, och idag mår hon bättre - tack och lov!

Inga kommentarer: