fredag 15 april 2011

Jag är FET!!!

Så jäkla tjock som jag är nu har jag aldrig varit tidigare :-(
Och man kan ju liksom inte skylla på en graviditet hur länge som helst - Noel blir ju 8 veckor på måndag!

Tidigare i veckan var jag inne på Lindex och köpte ett par jeans i stl 42 som jag med nöd och näppe kan knäppa i midjan, så idag provade jag några jeans på KappAhl också - de har ju en serie som heter Magic som ska göra underverk för mage och rumpa, men jag var för tjock för dem!
Vet ni vad jag var tvungen att göra?
Jag fick gå över till XLNT-avdelningen (heter den så?) och köpa ett par jeansliknande byxor med resår i midjan (!) - SÅ illa är det, gott folk!

Och det räcker med att jag tänker på orden "gå ner i vikt", så blir jag dödshungrig och godissugen...
Det funkade hyfsat bra med maten i måndags, tisdags och onsdags, men sen bakade jag ju kladdkakemuffins och hade dessutom överblivet godis kvar från Alvas kalaspåsar, så då var det ju kört!
Blää, jag vill inte vara tjock längre...

Ps: kvinnan på bilden är INTE jag...än...

2 kommentarer:

Nim sa...

Välkommen till klubben!.. :(

Moci sa...

Men du....Noel är ju som du säger 8 veckor! Bara 8 veckor skulle jag nog säga!!*swisch* så har du snart gått ner dina kilon. Det ÄR ju inte sålängesen du faktiskt fick barn!!Eller hur...*kram*