tisdag 23 februari 2010

Vilken vinter!!!

Visst är det vackert med all snö, men nu har det nästan gått lite för långt...
Idag är 19 förskolor/skolor stängda i Skövde p g a rasrisk!
Alvas dagis är inte drabbat som tur är, men vi är ju ändå hemma idag pga sjukdom och att jag dessutom är ledig.
Halsen gör jätteont idag också, och Alva har en riktigt irriterande hosta - hade tänkt bjuda hit "farsan" på fläskfilégryta till middag, men jag tror nog att vi båda är ganska smittsamma just nu...
Funderar på att baka en vit chokladkokostårta också - det är alltså en botten med vit choklad och kokos, och ovanpå den brer man på ett lager med vit chokladmousse och garnerar med jordgubbar.
Jag tycker att det är så himla kul att baka, men jag gör det så sällan i och med att jag ständigt bantar... sååå jävla tråkigt!!!
Men jag funderar på att baka kakan i alla fall, smaka lite på den och sen eventuellt ta med resten till jobbet - mina arbetskollegor är riktiga gottegrisar :-)

Nu ska jag joina Alva framför barnprogrammen i soffan - see you later!

Inga kommentarer: