måndag 8 februari 2010

Supergod fiskgryta!

Förut när jag strosade runt i affären och försökte komma på vad
jag skulle laga för mat idag, så blev jag så himla sugen på fisk.
Sagt och gjort; jag köpte en påse med blandade lax- och
torsktärningar, och sen följde jag receptet på baksidan (med vissa
ändringar):

Jag började med att smälta 1 msk margarin i en gryta. Sen hällde jag
i 2 tsk curry, 1 fiskbuljongtärning, 1 tetra Milda mat extra och 2 dl
vatten. När det hade kokat upp la jag i fisken, 2 skivade morötter
och några förkokta edamebönor. Efter ca 10 minuter smakade av med
salt och hällde i ca 2 tsk hackad dill, och sen stängde jag av
plattan.
Till detta serverade jag råris.
Som ni ser på bilden blev grytan ganska rinnig, men jag älskar ju
när det blir mycket sås; vill man ha fastare konsistens är det ju
bara att minska mängden vatten.
Hela fiskgrytan blev 14 points, och sen delade jag upp den i tre
portioner (räcker definitivt till 4 personer också), och med råriset
till blev hela portionen 7,5 points. JÄTTEGOTT!!!

Nu ska jag diska, och sen göra min hemläxa inför besöket hos
kuratorn imorgon...
Vi kanske hörs igen senare; annars skriver jag mer imorgon!

Inga kommentarer: