tisdag 9 februari 2010

Kycklingfilé och klyftpotatis

Idag gjorde jag klyftor av bakpotatis, stekte en kycklingfilé och
serverade med grön sparris och sweet chili-fraîche (8p). Mumsigt!

Tidigare idag var jag hos min kurator, och som vanligt började jag
gråta så fort jag kom dit... Jag vet inte om jag har berättat det,
men mamma gick ju bort på samma avdelning där kuratorn har sitt
kontor, så man blir ju påmind varje gång man kommer dit :-(
Annars gick det bra - idag pratade vi ganska mycket om vad det är som
får vardagen att kännas meningsfull, och även om jag inte hade så
mycket att komma med så känns det skönt att man får reflektera
över saker och ting, och att man ges en möjlighet att försöka hitta
sig själv... Jag ska dit om 3 veckor igen, och det känns bra!
Det är ju bra motion att ta sig till och från sjukhuset också - det
blir en promenad på över 1 mil tur och retur! Mer än 15.000 steg på
stegräknaren...

Nu ska jag sjunka ner i soffan och njuta av en god kopp kaffe, innan
det är dags att springa ner till tvättstugan igen. Hej så länge!

Inga kommentarer: