måndag 8 februari 2010

Nystart idag!

Fortfarande omotiverad, men idag får det bli någon form av nystart;
jag återgår ju till gamla points-systemet. Trots mensen så ställde
jag mig på vågen förut, och jag blev inte jättebesviken: 65,4 kg.
Viktresultatet får mig att tveka litegrann inför att överge PP-
räknandet redan efter 2 veckor, men samtidigt så vet jag ju att gamla
systemet fungerar, så varför överge ett vinnande koncept?
Det känns mest skönt att gå tillbaka - där har vi återigen det jag
skrev lite grann om igår; det trygga/välkända versus något nytt och
spännande. Det är alltid kul att testa nya saker och nästan alltid
ännu skönare att falla tillbaka till det gamla och välkända =
tryggheten.

Idag skiner solen ute och det är verkligen jättehärligt väder! Jag
både mår superbra och känner mig "off"... En del av mig vill springa
ut i solen, ta en långpromenad i skogen och avsluta med en god kopp
kaffe på en uteservering någonstans, medan en del av mig bara vill
vara ensam och ligga nedbäddad i sängen i ett mörkt rum... Jobbigt!
Som tur är finns det ju inte så många alternativ, för jag MÅSTE ge
mig ut i friska luften och lämna Alva på dagis och själv gå iväg
och jobba, men om jag fick välja precis vad jag hade velat göra just
nu så hade jag nog velat sitta på en filt på stranden och blickat ut
över havet vid Österlen och bara filosoferat över livet!
Jag tror att jag mest av allt behöver lugn och ro, och en chans till
eftertanke; jag behöver tiden och möjligheten att få klura ut vem
jag är och vad jag mår bra av och vad jag vill ha ut av livet...
Livet är komplicerat!

Imorgon ska jag till min kurator igen, och det känns bra! Jag fick en
hemläxa förra gången; att lista en viktig händelse för varje 5-
årsperiod i mitt liv, och det har jag funderat lite på de senaste
dagarna och jag tror att jag har bestämt mig för vilka det blir.
Tyvärr har jag typ noll barndomsminnen, så de två första perioderna
blir svårast...

Nej, ni har jag inte tid att sitta här och filosofera längre - ska
gå ut i den härliga "vår"- solen och hoppas att den får mig på
bättre humör!

Inga kommentarer: