söndag 21 februari 2010

Ja, vad faan...

...jag har ju redan bestämt mig för att äta chips till mitt Greys
anatomy-maraton ikväll, så då kan jag ju lika gärna trycka i mig
lite vaniljglass med jordgubbar och hackad mandel till efterrätt
också... Men jag måste erkänna en sak, och det är att jag faktiskt
utan problem skulle klara mig utan socker om jag av någon anledning
skulle bli tvungen... Igår åt jag 2 bitar kladdkaka och en mums-ruta,
och jag mådde verkligen skit efter det... Hjärtat typ rusade av
sockerchocken och magen blev uppsvälld som en ballong! Jag har
faktiskt aldrig varit någon direkt sockertorsk, utan det jag brukar
trilla dit på är antingen mina goda salta potatischips eller god
gräddig/ostig mat...

Om en liten stund kommer M hit och hämtar Alva, för jag börjar jobba
redan kl 6.45 imorgon bitti (dagis öppnar inte förrän kl 7.00), och
kvällen kommer att ägnas i soffläge framför 3 purfärska avsnitt av
Greys anatomy - shit, vad jag ÄLSKAR den serien!!! Till detta kommer
att avnjutas en påse OLW lättsaltade svenska naturchips och några
glas iskall Pepsi Max... Lovely!

Vad gäller min s k diet så vet jag inte hur jag ska gå vidare på
måndag morgon... Jag är fortfarande taggad och tänker inte
förstöra mina fina resultat hittills, men jag är tveksam till att
fortsätta traggla med Viktväktarna. Man kanske skulle försöka sig
på metoden att bara äta med sunt förnuft och försöka få in
motionen i vardagen istället!?! Jag menar, man har ju kunskapen om vad
som krävs för en viktminskning - det handlar ju bara om att kunna
omsätta det i vardagen...

Nu ska jag dricka en god kopp kaffe och sen får det nog bli en liten
promenad innan jag grottar in mig på nytt... Hej så länge!

Inga kommentarer: