torsdag 4 februari 2010

Till Victoria!

Kul att du gillar min blogg! Tyvärr har jag precis haft ett
"återfall" och sitter här i soffan och mår skit över allt som jag
har stoppat i mig... men imorgon är en ny dag, och jag längtar redan
dit - då kör vi med nya tag igen... Har märkt att jag har en tendens
att skita i pointsen de morgnarna jag har öppnat på jobbet, d v s
gått upp typ klockan fem - hjärnan funkar inte riktigt då...

Självklart hjälper jag dig att räkna ut propointsen på det du ska
äta idag - jag behöver veta (/100g): kolhydrater, protein, fett och
fibrer. Och hur stor portionen är, d v s hur många gram du äter.
Det kan ju hända att din mat står med i Butiksguiden också... Skriv
bara ner vad du vill veta, så svarar jag så fort jag kan!

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

Victoria sa...

Usch, jag vet hur det är. Jag går upp 5 varje morgon och är nästan alltid trött. Idag är jag mer trött än vanligt för att jag absolut inte kunde somna igår så det är väl tur att det är fredag! Jag har ett typiskt kontorsjobb måndag till fredag.

Nu ska vi se... Den första varan är en dryck och siffrorna anger hur mycket det är i hela:
kolhydrater: 32 g
protein: 13 g
fett: 2,5 g
fibrer: (kostfiber) 6 g

Den andra varan är en bar, siffrorna anger hur mycket det är i hela varan som jag åt upp:
kolhydrater: 16 g
protein: 16 g
fett: 6,6 g
fibrer: 7,8 g

Tack så jättemycket för hjälpen! Nu kom jag ändå långt över mina propoints igår pga av massa bullar på kvällen, men det är bra att veta till en annan gång. Hoppas ni får en bra helg. Själv ska jag nog ta mig till Ikea för lite inköp i helgen!
Kram på dig!
/Victoria