torsdag 11 februari 2010

God morgon!

Ibland är det så gott att få lyxa till frukosten lite, så det
gjorde jag idag - visst ser det gott ut!?
Idag börjar jag inte jobba förrän klockan 11.00 (till 17.15), och
då har man ju lite extra tid på sig på morgonen...
Till lunch blir det kycklingfilé och klyftpotatis; mums!

Igår när jag kom till jobbet gick jag in till chefen direkt och sa
att jag ville avsäga mig mina ansvarsområden, och det gick väl
hyfsat bra. Han började ju direkt med att ifrågasätta varför, men
jag TROR att han förstod min situation när jag hade förklarat
färdigt. Däremot hade jag väl kanske velat höra typ: "ta hand om
dig under tiden, så jobbar vi så fort som möjligt på att ersätta
dig", men istället fick jag höra att det här ju inte tog EN dag att
ordna till. Det känns som att han blev besviken (och jag VET att de
har varit jättenöjda med min insats), men samtidigt måste jag ju
börja lyssna till vad jag själv mår bra av och vad jag vill göra.
Som det är nu har jag ju noll intresse av kampanjer och demos och
sånt, och då är det ju bättre att de byter ut mig mot någon som
verkligen vill engagera sig och tycker att det är roligt, istället
för att de själva så småningom vill göra sig av med mig för att
jag inte sköter mitt jobb.

Hursomhelst, idag jobbar jag som sagt till kvart över fem och lite
senare kommer M hit och hämtar Alva; jag börjar jobba kl 6 imorgon
bitti... Och jobbar hela helgen :-(

Med Viktväktarna går det bra! Jag märker ju nu att det är ganska
stor skillnad på hur mycket man får äta med nya PP-systemet, men det
gamla passar mig bra. Stör mig bara lite grann på att frukten inte
är fri, och att jag dessutom ofta är ganska hungrig... Men vad faan,
det ska väl kännas att man bantar ;-)
Jag har ju bestämt mig för att ha en "ätar-dag" i veckan, och som
det ser ut nu blir den imorgon. Dels kommer M hit imorgon kväll och
kollar på film (Food Inc.) och då är det ju nice att ha nåt att
tugga på, och sen jobbar jag ju till sent på lördagen så då är
det ju liksom ingen ide...
Vi får väl se om jag har karaktär nog att bara släppa på tyglarna
imorgon KVÄLL eller om jag är tillåtande mot mig själv hela
dagen... Hmm...

Nej, nu är det dags att förbereda dagen - vi hörs ikväll!

Inga kommentarer: