lördag 13 februari 2010

Grattis i förskott, brorsan!

Idag åkte jag och Alva ner till lillebror och gratulerade honom lite i
förskott; han fyller 22 år på måndag. Vi blev bjudna på
smörgåstårta, och den var ljuvligt god! Kanske inte så VV-vänlig,
men jag blev så mätt av den biten jag åt att jag bara fick i mig en
fralla utöver tårtan idag... Hmm, en hel dag utan lagad mat är
kanske inte så hälsosamt!? Jag åt förresten ett päron förut
också...och en liten bit sockerkaka som "farsan" hade bakat - bra
jobbat!

Annars har jag inte gjort något annat än att jobba idag; började kl
14.15 och slutade kl 22.15. Alva är hos M, och jag ska gå och lägga
mig snart... Ska upp och jobba imorgon igen (kl 11-17.30).

Sitter och funderar på hur jag och M ska få det att fungera med
Alva... Som det är idag har han ju henne varannan helg när jag
jobbar, samt att hon sover hos honom en natt i veckan när jag börjar
jobba kl 6 dagen efter (dagis öppnar ju inte förrän kl 7), men
förut sa han i förbigående att han trodde att Alva behövde mer
"stabilitet" i sitt liv och inte mådde bra av att flänga fram och
tillbaka... Alltså, jag vet inte hur man skulle kunna lösa
situationen annorlunda? Det skulle ju i så fall vara att hon är hos
någon av oss hela tiden, och det är ju inte aktuellt... Snart börjar
M jobba torsdag och fredag i Falköping, vilket innebär att man kanske
kan få in någon form av rutin att Alva alltid är hos honom från
onsdag kväll till fredag- tror ni att det skulle funka? Tror ni att
barn mår bättre av att vara hos den andra föräldern samma dagar
varje vecka istället för lite blandat? Eller ska jag tigga till mig
andra jobbtider och ta Alva på heltid (förutom varannan helg då?) -
jag skulle ju egentligen helst vilja ha lite egentid också...
Usch, jag vet inte hur vi ska göra?
Grubblar nog inte mer på det ikväll i alla fall, utan går och
lägger mig.
Godnatt!

1 kommentar:

Helen sa...

svårt men jag tror nog på rutiner.. å klart det skulle funka om hon är ons- fre..
det kan nog bli lite snurrigt att åka hit å dit var å varannan dag.. men du behöver nog inte byta tider.. hon behöver ju vara hos M också.. hoppas att ni snart kommer överens. för Alvas skull i första hand.. kramar om