söndag 1 september 2013

Suck :-(

Jag har inte skrivit och berättat om detta för er på bloggen, men för ett tag sedan så sökte jag ett nytt jobb - kundtjänsthandläggare på Försäkringskassan i Lidköping - och i fredags så fick jag ett mail om att jag inte fick tjänsten... :-(

En del av mig bryr sig inte så mycket, för dels så skulle det innebära två timmars pendling med buss varje dag och dels så ingick det kvällstider i tjänsten samt lägre lön, men en del av mig blev helt knäckt över beskedet...
Jag var nämligen helt säker på att jag skulle få jobbet! Och det skulle innebära att jag slapp att jobba helger och röda dagar...

De sökte 30 heltidstjänster (!) och jag stämde in på allt som de ville ha ut av den anställda; jag har en högskoleutbildning, kundfokus, positiv, flexibel, ordningsam m m, och dessutom så fick jag lysande betyg av båda mina referenser! Och jag blev kallad både till ett rekryterings-seminarium och sen vidare till en personlig intervju...

Och ändå så fick jag inte jobbet... :-(

Jag har mailat den ansvariga för rekryteringen och frågat vad jag föll på, så jag hoppas att jag får ett svar på det nu i veckan...
Jag menar, finns det verkligen trettio personer som sökte jobbet som är BÄTTRE än mig!?!

Visst, jag har sökt andra jobb förut och fått nej, men det här tog faktiskt knäcken på mitt självförtroende :-(
Det känns som att jag aldrig kommer att få ett annat jobb nu, utan kommer att vara dömd till att jobba kvällar och helger för resten av mitt liv...

Stackars mig :-(

Inga kommentarer: