måndag 23 september 2013

Jag ger upp :-(

I vanliga fall så har vi en svindyr hyra på ca 8 900:- för våran trea, och kolla in hyran den här månaden - 12 267 kronor!!!!!!!
Vi betalar ju in vatten och värme i förväg och sen jämför de summan med aktuell förbrukning, och vi har alltså använt liiite mer än det förväntade...

Nu har jag bestämt mig för att inom ett halvår så har vi flyttat härifrån, och jag tänker aldrig mer bo på ett ställe där man betalar för värme/vatten i efterhand! Hur faan kan det skilja så mycket i pris? Nu har det ju ändå varit sommar också, och ingen råkall vargavinter direkt...

Det här muntrade ju inte upp mitt humör direkt, men samtidigt så var det skönt med en spark i baken så att man kommer härifrån! Jag har ju inte trivts här sedan vi flyttade in :-(
Herregud, vi betalar ju lika mycket i hyra som man gör för en köpt 3-miljonersvilla med amortering...

Nu ska jag muntra upp mig själv med en varm lång dusch och höja varmvattenförbrukningen lite till!

Ps: från och med idag så tänkte jag börja samköra 5:2 med 16:8 för att försöka få lite resultat på vikten också. Jag sköter mina fastedagar jättebra, men tyvärr så har jag en tendens att överäta samt äta fel och onyttigt de övriga dagarna, så jag fortsätter att fasta 2 dagar i veckan och äta utan förbehåll de övriga dagarna fast med ett ätfönster mellan kl 11-19... Jag känner mig inte motiverad att äta enligt LCHF eller skippa allt socker eller räkna kalorier de andra dagarna, men om jag minskar ätfönstret så kommer jag ju per automatik att äta mindre och framför allt så kommer jag ju inte att sitta och småäta framför teven på kvällarna...

Förutom min morgonpromenad på 2,5 km till jobbet varje torsdag så ska jag försöka att ta mig runt halvmilen uppe på berget två gånger i veckan också ;-)

Wish me good luck!

Inga kommentarer: