fredag 13 september 2013

Behöver energi...

Shit, vad trött jag var imorse när klockan ringde; Noel vaknade både kl 01.20 och 05.20 inatt och ville ha välling...

Nu har jag hur som helst precis varit på begravning och stannade till vid Statoil på vägen hem och köpte med mig en Celcius för att tanka lite energi.
Begravningen gick bra - jag trodde att jag skulle klara av hela utan att börja böla, men när solisten började att sjunga "Blott en dag" så var det kört... Sen höll jag mig tills vi gick fram till kistan och sa adjö (fast då grät jag mest för att alla andra grät) och sen var det dags igen vid "Jag har hört om en stad"... Fint, men sorgligt!

Det var farmors nära vän och f d granne Ingrid som begravdes idag. Hon hade hunnit fylla 90 år och gick bort två dagar efter farmors begravning - nu får de träffas igen ;-)
Tänk att de bodde grannar i nästan 50 år... Jag bodde ju hos farmor och farfar i perioder när jag var liten, så jag sprang ju också därinne lite titt som tätt... Och Ingrid var så himla snäll!

Nu är det dags att åka iväg till jobbet; jag jobbar till kl 19.45 idag.

Och fastan går bra än så länge - hittills har jag fått i mig en kopp te med mjölk samt Celsiusen...

1 kommentar:

jimmy sa...

Det var en mycket fin begravning. mycket roliga gamla barndomsminnen som kommer upp igen :)