måndag 9 september 2013

Hemmafruar

Är det något jag beundrar så är det kvinnor som väljer att vara hemmafruar - fy faan, vilket tråkigt och slitigt liv de har!!!

Idag har jag lämnat och hämtat Alva i skolan, lagat två olika middagar, skalat potatis, plockat i och ur diskmaskinen (samt diskat en hel del för hand också), kört tre maskiner tvätt, hängt upp tvätt, dammsugit, skurat toaletten, skjutsat och hämtat Alva från en kompis, handlat och kört Alva till och från träningen...

Och dessutom så har jag haft sällskap av en 2-årstrotsig Noel hela dagen som ska hjälpa till med precis ALLT, och som inte nöjer sig med ett nej som svar på någonting...

Jag är helt slut!!!
Dessutom så har jag mått skit hela dagen, och känner mig fortfarande hängig... Hoppas att det går över inatt och att jag mår bättre imorgon; visst, man ska vara hemma om/när man är sjuk, men vem har råd att ta karensen på en dag då man stänger!??

Inga kommentarer: