onsdag 11 september 2013

Om-att-bli-blöjfri

Noel har ju sprungit runt utan blöja här hemma ett tag, och även varit blöjfri när vi har åkt korta sträckor i bilen (typ lämnat Alva på skolan och tillbaka), och idag när vi skulle åka till dagis så ville han inte ha någon blöja på sig... Jag lät honom vara utan, och i eftermiddags när jag hämtade honom så hade han gått utan blöja hela dagen! Förutom när han sov middag, såklart...
Han hade sprungit till pottan och kissat flera gånger, och hållit sig torr hela dagen ;-)

MEN jag var nog lite väl optimistisk när jag lät honom slippa blöjan även när vi åkte därifrån... Han höll sig visserligen torr hela tiden hemma hos kusinen och även i början på Alvas wushu-träning, men när vi kom ut till sandlådan så brast det... MEN det var ju lika mycket mitt fel, för jag skulle ju såklart ha satt honom på toaletten i förebyggande syfte...

Min lilla kille börjar bli stor nu!

Han har även börjat förlika sig med tanken på att lämna ifrån sig napparna till kaninerna på Aspö, så det är väl lika bra att göra slag i saken snart så att han inte hinner ändra sig...

Inga kommentarer: