lördag 19 januari 2013

Pizza à la LCHF

Förut så gjorde jag iordning en bakplåts-pizza och den blev jättegod! Jag hittade receptet på en blogg som i sin tur hänvisade till en annan blogg, men tyvärr så hittar jag inte tillbaka till sidan som jag var på :-(
Men jag TROR att ursprungsreceptet kommer från Åse alias 56 kilo...

Häll i 2 dl mjölk i en kastrull och låt den bli ljummen.
Vispa 2 ägg poröst och tillsätt mjölken samt 50 gram riven ost, och rör runt.
Blanda ihop 1 1/2 dl pofiber, 2 msk fiberhusk, 2 tsk bakpulver och 2 krm salt.
Rör ihop de torra ingredienserna med äggblandningen och låt svälla i ca 10 minuter.
Bred ut smeten på en bakplåtspappersklädd plåt, och förgrädda bottnen i 200 grader i ca 10 minuter.
Lägg på fyllningen och stoppa in pizzan i ugnen igen, och grädda tills osten har smält.
Strö över oregano....









1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmmmmm vad gott ........Anders.....