torsdag 24 januari 2013

LCHF-frallor

Nu på morgonen så testade jag att slänga ihop Jill's frukostfrallor, men istället för vallmofrön ovanpå så gjorde jag några med solrosfrön/pumpakärnor/linfrön och några med sesamfrön (som kommer att avnjutas som hamburgerbröd)...
I ursprungsreceptet så skulle man grädda frallorna i 15-20 minuter på 175 grader, men jag fick ha inne mina i 30 minuter och skulle nästan ha kunnat haft inne dem ännu längre!?!

Vispa ihop 50 gram rumsvarmt smör, 2 ägg, 2 dl fet yoghurt (minst 10%), 2 tsk bakpulver och 3/4 tsk salt.
Tillsätt 2 dl mandelmjöl, 1 dl pofiber och 2 msk fiberhusk, och låt degen stå och svälla i ca 10 minuter.
Rulla 6 bollar och lägg ut på en plåt, strö över valfria frön och grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 15-20 minuter eller tills frallorna har fått en gyllene färg.

Äts med fördel nybakade och med massor av smör och gräddost ;-)



Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: